Rzecznik Praw Pasażera Kolei spotkała się z pasażerami podczas targów TRAKO 2019

W piątek 27 września 2019 r. odwiedzający Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2019 w Gdańsku mogli spotkać się z Joanną Marcinkowską, Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei.

Pytania pasażerów dotyczyły głównie praw przysługujących im w transporcie kolejowym oraz zasad i terminów składania reklamacji. W poszerzeniu wiedzy o prawach podróżnych pomagały także materiały informacyjne przekazywane przez Rzecznika.

Pani Rzecznik dzieliła się dotychczasowymi doświadczeniami z pozasądowego rozwiązania sporów pasażerskich, których przedmiotem najczęściej są odszkodowania za opóźnienia pociągów lub obniżony komfort przejazdu, odwołania od wezwań do zapłaty wystawionych z powodu braku ważnego biletu lub zwroty biletów niewykorzystanych.
Wątpliwości pasażerów wiązały się też z okolicznościami, w których postępowania polubowne mogą zostać wszczęte oraz wymogami niezbędnymi do spełnienia przed złożeniem wniosku. Osoby odwiedzające stoisko Rzecznika mogły się również dowiedzieć, na co należy zwrócić szczególną uwagę przy planowaniu podróży, aby ograniczyć ryzyko powstania sytuacji spornych.

Podróżni chętnie przekazywali swoje uwagi na temat trwających zmian na kolei, dostrzegając poprawę czasu przejazdu i komfortu w pojazdach, ale także wskazywali obszary, na których w ich ocenie potrzebne są dalsze działania.